طرز تهیه تیرامیسو

۴ بازديد

تیرامیسو یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین دسرهای بین المللی است. این دسر گرچه در سراسر دنیا با روش های مختلفی آماده می شود اما اصلیت آن به کشور ایتالیا برمی گردد. این دسر بی نظیر بهترین انتخاب برای سرو پس از غذای اصلی و یا به عنوان عصرانه می باشد.

دسر تیرامیسو را می توانید در کمترین زمان ممکن و به راحت ترین روش تهیه کنید. این دسر به دو صورت قالبی و تک نفره سرو می شود. در دستورالعمل اصلی این دسر، میوه موز وجود ندارد اما می توانید در لایه های آن اسلایس های نازکی از موز استفاده کنید.

نوع دسر: ایتالیا

مواد لازم برای 10 نفر:

پنیر خامه ای ( ماسکارپونه): 2 پیمانه

تخم مرغ: 6 عدد

شکر: 1 پیمانه

پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری

بیسکویت پتی بور یا لِیدی فینگر: 1 بسته

قهوه سرد غلیظ ( اسپرسو): 1 پیمانه

آب جوش: 2 لیوان

روغن مایع: یک چهارم پیمانه

چیپس شکلاتی: 1 پیمانه ( قابل حذف)

مراحل تهیه تیرامیسو:

اولین مرحله در طرز تهیه تیرامیسو، آماده کردن مواد پنیری آن است. برای این کار تخم مرغ ها، شکر و پنیر خامه ای را داخل کاسه ای بریزید و با همزن دستی با برقی مخلوط کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که ترکیبی یکدست و کرمی رنگ ایجاد شود. پس از آماده شدن مواد پنیری چیپس های شکلاتی را نیز به آن اضافه کنید.

حالا در ظرف دیگری قهوه سرد را به همراه روغن مایع، پودر کاکائو و آب جوش مخلوط کنید.

ابتدا ظرف یا قالب سرو خود را انتخاب کنید. اگر می خواهید در قالب بزرگ سرو کنید، بهتر است ظرف شیشه ای یا پیرکس انتخاب کنید تا لایه های دسر نمایان باشد. کف ظرف سرو را از بیسکویت مورد نظر بچینید. فرچه قنادی را به مایع قهوه آغشته کنید و روی بیسکویت ها بمالید. این کار را می توانید به کمک قاشق و با دقت فراوان انجام دهید. روی آنها لایه ای از مواد پنیری استفاده کنید. سپس دوباره لایه بیسکویتی را بچینید، با این تفاوت که جهت قرار گیری بیسکویت ها باید خلاف یکدیگر باشند. این کار را تا تمام شدن ارتفاع ظرف ادامه دهید.

حالا تیرامیسو را به مدت 1 الی 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود. زمانی که قصد سرو و پذیرایی دسر را دارید روی آن پودر کاکائو را الک کنید.

فوت و فن آماده سازی دسر:

اگر از طعم و مزه تخم مرغ در دسر تیرامیسو لذت نمی برید می توانید مقدار پنیر خامه ای را نصف کرده و 1 بسته خامه صبحانه جایگزین آن کنید.

اگر می خواهید پس از استراحت تیرامیسو، آن را روی ظرف سرو برگردانید باید داخل قالب از نایلون آغشته شده به روغن استفاده کنید. با این کار دسر به راحتی از قالب خارج می شود.

به جای بیسکویت های پتی بور یا لِیدی فینگر می توانید از کیک وانیلی ساده نیز استفاده کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.